Barbora Mistríková
Ak by ste sa teoretika umenia na začiatku roka 2020 opýtali, čo sú vízie do budúcna v rámci dizajnu, remesla alebo výroby, určite by odpovedal, že pokračujúce hľadanie prírodných materiálov menej zaťažujúcich životné prostredie alebo aj zjednodušená fair trade výroba, ktorá nie je založená na detskej práci a ešte samozrejme ekologická a uvedomelá so zero waste dopadom. Hľadal by odpoveď vo výrobkoch, ktoré sú udržateľné a minimalistické, vyrobené z kvalitných trvácnych materiálov tak, aby vyhovovali vkusu jednotlivca čo najdlhšie. To by bolo platné ešte v januári alebo vo februári 2020. Šírenie korona vírusu a nástup nového ochorenia COVID-19, ktorého sila dosiahla rozmery pandémie, nás všetkých prinútilo upraviť naše zvyky, správanie sa, spôsob obliekania a dokonca výkon práce. Otázkou vízie do budúcna sa zaoberala výstava Slovenského centra dizajnu s názvom DESIGN IS NOW! s podtitulom Ľudia sa stali návrhármi. Dizajnéri ostali ľuďmi. Výstava mapovala všetky nedávne udalosti a skutočnosti spojené s pandemickou situáciou a upozorňovala na rýchlu reakciu kreatívneho sektoru ešte v začiatkoch krízy.