Bože, to je krásne!

Bože, to je krásne!

Ferdinand Chrenka

Bože, to je krásne, čo to stojí a kde sa to dá kúpiť? Tieto úprimné slová sú častou reakciou ľudí pri pohľade na originálnu produkciu slovenského dizajnu. Máme schopnosť unikátny, výnimočný dizajn navrhovať, ale nevieme ho predávať. Komercia sa stala synonymom nekalého, podozrivého podnikania. Zabúdame, že v minulosti šikovný remeselník navrhoval a vyrábal užitočné predmety, ktoré predával. Suché, ale veľmi jasné konštatovanie. Spojenie remesla a predaja bolo prirodzené. Misy, lyžice, soľničky, krpce, kolísky, hračky. Talent a zručnosť remeselníka zabezpečoval život často mnohopočetnej rodiny. Vyrobil a predal, hotovo. Regióny boli známe jarmokmi, či už trnavský, kežmarský; remeslo sa spoločensky ctilo. Remeselník bol uznávaný, jeho produkcia z pultu rýchlo zmizla a často bolo treba na jeho výrobky čakať.

ÚĽUV